Myspace Glitter Text

Tuesday 10 May 2011

MYfirstBOYFRIENDthatILOVE !


My first BOYFRIEND that I ever had . the best best boyfriend . dia lah segala-2nya bagi aku . tanpa dia , aku ta tahu camana mahu hidup . :( yeah , dia segala-2 nya , kekasih aku , kawan aku , musuh aku . and that is my ABAH . hee , aku sayang gilaa dengan abah aku . sayang sesayang sayangnya . tiada sepa bolee ganti tempat dia . sebab , abah aku lah yang selalu buat aku ketawa . kongsi masalah aku kat dia . terus terang aku cakap , all of my secret , aku jarang cita kat ibu aku . aku selalu cita kat abah aku . abah aku setia mendengar . kengkadang bagi aku advice lagi macam konflik aku baru-2 ne . friendship conflict dengan best friends aku . huh , time tuh lepas jaa dengar masalah aku , terus dia nak jumpa semua kawan-2 aku . jumpa bukannya nak carik gaduh , cumaa nak tolong settle kan cara baek . tapi , aku ta bagi dia datang sekolah . aku ta mahu susah kan dia . tambahan , dalam masa yang sama dia banyak kerja and outstation . emm , abah aku juga sorang yang ambil berat . huk huk . aku terharu gilaa . cam ne , dua minggu lepas aku sakit kan , abah aku sanggup ta tidur malam pada malam first aku demam . dia jagaa aku tengah-2 malam . sebab aku sesak nafas , dia takut something jadi kat aku . and then , urus diri aku . sediakan bajuu aku , bagi suap aku . sampai hari first tuh , dia ta pegi keja . semata-2 nak jaga aku kat rumah . BAH ! NONOI SAYANG BABA ! and korang pecaya ta ? semua masalah yang sepatutnya aku cita kat pempuan SAHAJA , aku cita kat abah aku . hee , memang dari dulu lagi . bahkan kalau family aku g shopping , aku ikut abah aku not ibu aku . pastuh pegi kedai orang pempuan and mintak beli kat abah aku . barang-2 pempuan aku , semua aku beli hasil ‘rondaan’ aku dengan abah aku . macam makeup-2 , and accessories aku . coz , abah aku ta kesah sangat pasal duit tuk anak dia . then , dia tahu brand apa yang aku suka .
Satu lagi yang aku suka , kalau ada yang ta kenaa abah aku jarang pukul aku . [hha , kan aku budak nakal yang selalu buat orang bengang] . dia just membebel sambil sindir-2 aku . :! Oklah tuh . hha ! aku tahu , yang abah aku memang ta pandai , ta sukaa and takan pukul aku . sebab , lepas dia pukul confirm dia rasaa bersalah yang teramat sangat . and pujuk ta henti-2 . and dia selalu usik aku . dia lestik telinga aku . then , aku pandang dia , dia buat blur . innocent face ! dush ! hha . weh , mahu tau apa hobi aku dengan abah aku ? berGUSTI . wah , aktiviti yang paling kami suka kalau time cuti . kalau dia start mengolok-2 aku , eeeeee free kena tumbuk gigi . hha ~ aiyoyoyo , ‘bah ? ingat kah hari tuh , kita maen gusti then ibu marah . ibu cakap nonoi sudah tua bangka , ta bolee maen gitu dengan baba ? iihh , mana aci !’
Pendek cerita , aku dengan abah aku memang rapat gila lah . berbanding adik-2 aku and ibu aku . semua adik aku rapat dengan ibu aku . tapi , aku rapat dengan abah . hee , lagi best ~ untung lebih sikit . hha ! abah aku yang paling hebat . the best father in the world . ! macam aku cakap tadi , semua rahsia aku , aku gitau abah aku kan . masalah friendship , study , peribadi . semualah ! macam boyfriend aku sekarang ne kan , hee , abah aku tau ~ and hari tuh , dia cakap dia mahu jumpaa . mahu tengok ‘saingan’ dia . hha , adalah pulak saingan r ~ tapi , dia pesan , jangan terlalu lalai dengan BF aku tuh . perasaan cinta jangan lebih , melebihi mencintai ALLAH . perasaan rindu terbatas dengan rindu akan ALLAH . pengorbanan kepada ALLAH berbanding dia . :: yeah , insyaALLAH abah ~
Abah aku paling pantang kalau aku ta ikut DUA rules dia ne . first : solat lima waktu . aku selalu kenaa sound sebab lewat-2 kan waktu solat . then , selalu buat mukaa masam kalau kena suh solat . hee , peace ~ second : belajar ! yeah . impian abah aku , dia mahu masukkan aku ke asrama . sm teknik kat tawau ~ ish , jaoh ~ tapi , untuk abah , insyaALLAH nonoi penuhi .

ILOVEmyABAH !!!

**best kan cita pasal boyfie aku ne . emm , to my second boyfriend . jeles ta , jeles ta , jeles ta ? :p

0 comments:

Post a Comment

budak comel contengconteng :))